برای زنانی که جراح بازسازی سینه را انتخاب می کنند، شهرت از جمعیت شناسی بیشتر است


فرض کنید باید یک جراح را برای انجام بازسازی سینه پس از ماستکتومی برای سرطان سینه انتخاب کنید: تصمیم خود را بر چه مبنایی می‌گیرید؟ برای اکثر زنان، عواملی مانند بررسی ها و توصیه های شخصی مهم تر از عوامل جمعیت شناختی هستند. گزارشی را پیشنهاد می کند در شماره جولای جراحی پلاستیک و ترمیمی®، مجله پزشکی رسمی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS).

طبق مطالعه‌ای که توسط جراح عضو ASPS، اسکات تی. هالنبک، دکتر از مرکز پزشکی دانشگاه دوک، انجام شده است، «هنگام انتخاب یک جراح برای بازسازی سرطان سینه، زنان بیشترین ارزش را برای شهرت جراح قائل هستند، از جمله بررسی‌های آنلاین، توصیه‌های شخصی و آموزش». دورهام، NC، و همکاران. در مقابل، اکثر زنان هیچ ترجیحی برای جمعیت جراح مانند جنسیت و ظاهر جراح نشان نمی دهند.

بررسی های آنلاین و توصیه های شخصی عوامل کلیدی بر انتخاب جراح هستند

زنانی که برای سرطان سینه تحت درمان قرار می گیرند با یک سری تصمیمات پیچیده از جمله اینکه آیا بعد از ماستکتومی تحت بازسازی سینه قرار گیرند یا خیر، روبرو هستند. طبق آمار ASPS، در سال 2020، جراحان عضو ASPS بیش از 138000 عمل بازسازی سینه را انجام دادند.

برای بسیاری از زنان، این چالش ها شامل انتخاب جراح انکولوژیک برای انجام ماستکتومی اولیه و همچنین جراح پلاستیک برای انجام بازسازی سینه است. اگرچه این تصمیمات اغلب توسط فرآیندهای ارجاع داخلی در مراکز پزشکی بزرگ هدایت می شوند، انتخاب جراح ترمیمی “یک فرآیند ذهنی” باقی می ماند. [that is] محققان می نویسند که احتمالاً تحت تأثیر ویژگی های بیمار و درجاتی از سوگیری ضمنی است.

برای کشف عوامل مؤثر بر این تصمیمات، دکتر هالنبک و همکارانش یک نظرسنجی آنلاین با جمعیتی از زنان انجام دادند که قصد داشت از جمعیتی از بیماران سرطان سینه الگوبرداری کند. از زنان خواسته شد تصور کنند که سرطان سینه نیاز به ماستکتومی دارند و در حال انتخاب یک جراح برای بازسازی سینه هستند.

سپس در این نظرسنجی در مورد اهمیت عوامل مختلفی که ممکن است بر انتخاب جراح تأثیر بگذارند، سؤال شد جمعیت شناسیمانند سن، جنس یا نژاد/قومیت جراح؛ شهرت، آبرواز جمله بررسی های آنلاین، سال ها تجربه یا توصیه خانواده، دوستان یا جراحان دیگر؛ و ظاهراز جمله لباس و جذابیت جراح. تجزیه و تحلیل شامل پاسخ های 990 زن با میانگین سنی 37 سال بود. حدود 9 درصد از زنان تجربه شخصی با سرطان سینه را گزارش کردند.

بررسی آنلاین در سایت‌های رتبه‌بندی پزشک مانند Vitals.com یا WebMD مهم‌ترین عامل مؤثر بر انتخاب جراح بود: میانگین امتیاز ۶.۱ در مقیاس ۷ درجه‌ای. این امر با توصیه های جراح دیگر و سال ها تجربه، هر کدام با امتیاز 5.7 به دقت دنبال شد. سایر عوامل کلیدی – با رتبه‌بندی حدود 5 – شامل توصیه‌های خانواده یا دوستان، حضور در یک دانشکده پزشکی عالی، داشتن یک جراح در نزدیکی خانه و داشتن یک جراح خوش‌پوش است.

در مقابل، پاسخ دهندگان اهمیت کمی را به عوامل جمعیت شناختی، از جمله جنسیت یا نژاد/قومیت جراح نسبت دادند. و به ظاهر کلی جراح، جدای از لباس پوشیدن حرفه ای. تبلیغات آنلاین نیز عاملی با رتبه پایین بود.

از بین سه گروه از عوامل، شهرت به وضوح بیشترین تأثیر را در انتخاب جراح برای بازسازی سینه داشت. تفاوت‌هایی بر اساس ویژگی‌های پاسخ‌دهنده وجود داشت: زنان مسن‌تر، تحصیل‌کرده‌تر و با درآمد بالاتر ارزش بیشتری برای ظاهر جراح قائل بودند. در زنان جوان‌تر، تمایل به رتبه‌بندی عوامل جمعیت‌شناختی بالاتر بود، اگرچه این از نظر آماری معنی‌دار نبود.

دکتر هالنبک و همکارانش نتیجه می‌گیرند: “به طور کلی، این یافته‌ها بینشی را در مورد فرآیند تصمیم‌گیری بیمار هنگام انتخاب جراح برای بازسازی سرطان سینه می‌دهد و بر اهمیت آموزش و شهرت بیش از تبلیغات و جمعیت‌شناسی تاکید می‌کند.”

جراحی پلاستیک و ترمیمی® توسط منتشر شده است ولترز کلوور.

اینجا کلیک کنید برای خواندن “چه عواملی برای زنان هنگام انتخاب جراح بازسازی سینه مهم است؟”

مقاله: “چه عواملی برای زنان در انتخاب جراح بازسازی سینه مهم است؟” (doi: 10.1097/PRS.0000000000009194)

درباره ولترز کلوور

ولترز کلوور (WKL) یک رهبر جهانی در اطلاعات حرفه ای، راه حل های نرم افزاری و خدمات برای پزشکان، پرستاران، حسابداران، وکلا و بخش های مالیاتی، مالی، حسابرسی، ریسک، انطباق و بخش های نظارتی است. ما هر روز با ارائه راه حل های تخصصی که دانش عمیق دامنه را با فناوری و خدمات پیشرفته ترکیب می کند، به مشتریان خود کمک می کنیم تا تصمیمات حیاتی بگیرند.

Wolters Kluwer درآمد سالانه 2020 را 4.6 میلیارد یورو گزارش کرد. این گروه در بیش از 180 کشور به مشتریان خدمات می دهد، در بیش از 40 کشور فعالیت دارد و تقریباً 19200 کارمند در سراسر جهان دارد. دفتر مرکزی این شرکت در Alphen aan den Rijn، هلند است.

Wolters Kluwer فناوری بالینی قابل اعتماد و راه‌حل‌های مبتنی بر شواهد را ارائه می‌کند که پزشکان، بیماران، محققان و دانشجویان را در تصمیم‌گیری مؤثر و نتایج در سراسر مراقبت‌های بهداشتی درگیر می‌کند. ما از اثربخشی بالینی، یادگیری و تحقیق، نظارت بالینی و انطباق، و همچنین راه حل های داده پشتیبانی می کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های ما، مراجعه کنید و ما را دنبال کنید لینکدین و توییتر @WKHealth.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید www.wolterskluwer.com، و ما را دنبال کنید توییتر، فیس بوک، لینکدین و یوتیوب.




منبع: https://www.plasticsurgery.org/news/press-releases/for-women-choosing-a-breast-reconstruction-surgeon-reputation-outweighs-demographics