جذاب ترین لب ها کدامند؟ توجه بیشتر به معنای زیباترین نیست


در زمانی که رسانه‌های اجتماعی و نمادهای افراد مشهور باعث افزایش تقاضا برای لب‌های پرتر و پرپشت‌تر می‌شوند، ظاهر طبیعی و هماهنگ لب‌ها جذاب‌ترین ظاهر محسوب می‌شود، مطالعه‌ای در شماره آگوست منتشر شد. جراحی پلاستیک و ترمیمی®، مجله پزشکی رسمی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS).

مطالعات ردیابی چشم نشان می دهد که بینندگان در واقع زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به لب هایی می کنند که جذابیت کمتری دارند – این نشان می دهد که لب های جذاب تر به معنای افزایش توجه نیست، طبق تحقیقات جدید سباستین کوتوفانا، دکترا، دکترای کلینیک مایو. Rochester، Minn.، و همکارانشان می نویسند، “توجه بصری، بر اساس نتایج این مطالعه، منعکس کننده زیبایی در تصویر ارزیابی شده نیست. بلکه برعکس.”

“زیبایی درک شده بدون زحمت با “استاندارد داخلی” مطابقت دارد”

محققان با شروع یک عکس استوک از یک زن جوان، مجموعه‌ای از تصاویر تغییر داده شده دیجیتالی را ایجاد کردند که طیفی از نسبت‌های لب (نسبت لب بالایی به لب پایینی) و حجم‌ها را نشان می‌دهد. گروهی از ناظران – عمدتاً داوطلبانی بدون پیشینه پزشکی یا زیبایی، به همراه چندین جراح پلاستیک و متخصص پوست – تصاویر را از نظر جذابیت ارزیابی کردند. محققان همچنین از فناوری ردیابی چشم برای ارزیابی اینکه ارزیاب‌کنندگان به چه قسمت‌هایی از صورت مدل نگاه می‌کنند و چقدر زمان صرف تماشای هر ناحیه می‌کنند، استفاده کردند.

در ارزیابی های ذهنی، نسبت لب 1 به 1.6 (لب بالا به لب پایین) به عنوان جذاب ترین رتبه بندی شد: میانگین امتیاز 4.21 از 5 ممکن. نسبت 1:1.6 به طور گسترده به عنوان “نسبت طلایی” پذیرفته شده است. لبهای زیبا. در مقایسه، تصویری که لب پایین‌تر را پرتر نشان می‌دهد (نسبت 1:2) جذابیت کمتری داشت و میانگین امتیاز آن 2.16 از 5 بود.

در ارزیابی حجم لب، تصویری که «حجم طبیعی غیرافزوده‌شده» مدل را نشان می‌دهد، جذاب‌ترین رتبه را کسب کرد: میانگین امتیاز 4.56. در مقابل، برای تصویری که لب‌ها را تا 130 درصد حجم طبیعی خود بزرگ‌تر نشان می‌دهد، میانگین امتیاز 1.56 بود. دکتر کوتوفانا و همکارانش می نویسند که ترجیح برای ظاهری طبیعی تر “تحقیقات قبلی و روندهای فعلی در پزشکی زیبایی را تایید می کند.”

در تجزیه و تحلیل ردیابی چشم، ارزیاب‌ها در واقع زمان کمتری را صرف تماشای لب‌هایی می‌کنند که جذاب‌ترین رتبه‌بندی شده‌اند: لب‌هایی که نسبت 1:1.6 و حجم لب‌هایی 100 درصد دارند. در مقابل، آنها زمان بیشتری را صرف تماشای تصاویری کردند که لب‌های تغییر یافته دیجیتالی را نشان می‌دادند.

چرا ناظران توجه بیشتری به ویژگی هایی می کنند که از نظر آنها جذابیت کمتری دارند؟ ممکن است منعکس کننده عدم تطابق بالقوه بین تصویر مشاهده شده و “استاندارد داخلی” زیبایی ارزیابی کننده باشد. به گفته دکتر کوتوفانا، “محرک های بصری که با استاندارد زیبایی داخلی و تحت تاثیر اجتماعی مطابقت دارند، نیاز به تلاش کمتری برای درک شدن دارند.” در مقابل، محرک‌های بصری که با استاندارد داخلی زیبایی مطابقت ندارند، به زمان پردازش بیشتری نیاز دارند – همانطور که توسط حرکات غیرارادی چشم منعکس می‌شود که توسط ردیابی چشم ثبت می‌شود.

بنابراین، یافته‌ها این فرض را زیر سوال می‌برند که بینندگان زمان بیشتری را صرف تماشای بخش‌های جذاب یک تصویر می‌کنند. محققان می افزایند: “در عوض، می تواند بازتابی از پردازش شناختی ناظران باشد: محتوای جذاب کمتر توجه ناظران را سریعتر به خود جلب می کند، اما برای پردازش نیاز به زمان بیشتری دارد.”

این یافته ها ممکن است پیامدهایی برای درک روندها و رفتارهای زیبایی شناسی داشته باشد – به ویژه در دوره سلفی ها و درخواست های رانندگی در رسانه های اجتماعی برای جراحی پلاستیک زیبایی و روش های غیرتهاجمی، از جمله روش های افزایش دهنده لب با استفاده از پرکننده های پوستی.

در حالی که یافته‌ها ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسند، اما با روندهای فعلی در پزشکی زیبایی و جراحی مطابقت دارند – با تاکید بر نتیجه طبیعی‌تر، بدون علائم واضح که فرد تحت عمل جراحی قرار گرفته است. دکتر کوتوفانا و نویسندگان همکار نتیجه می‌گیرند: «اکنون می‌توان فرض کرد که یک نتیجه «زیبا» و «از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر» چنین الزامات مورد نظری را برآورده می‌کند، جایی که بیمار توسط اطرافیانشان با تلاش شناختی کمتری درک می‌شود. “[T]او بدون هیچ زحمتی زیبایی را با «استاندارد داخلی» مطابقت می‌دهد.»

جراحی پلاستیک و ترمیمی® توسط منتشر شده است ولترز کلوور.

اینجا کلیک کنید برای خواندن “در جستجوی جذاب ترین تناسب لب و حجم لب: تحقیقی مبتنی بر ردیابی و نظرسنجی”

مقاله: “در جستجوی جذاب ترین تناسب لب و حجم لب: بررسی مبتنی بر ردیابی و نظرسنجی” (doi: 10.1097/PRS.0000000000009361)

درباره ولترز کلوور

ولترز کلوور (WKL) یک رهبر جهانی در اطلاعات حرفه ای، راه حل های نرم افزاری و خدمات برای پزشکان، پرستاران، حسابداران، وکلا و بخش های مالیاتی، مالی، حسابرسی، ریسک، انطباق و بخش های نظارتی است. ما هر روز با ارائه راه حل های تخصصی که دانش عمیق دامنه را با فناوری و خدمات پیشرفته ترکیب می کند، به مشتریان خود کمک می کنیم تا تصمیمات حیاتی بگیرند.

Wolters Kluwer درآمد سالانه 2020 را 4.6 میلیارد یورو گزارش کرد. این گروه در بیش از 180 کشور به مشتریان خدمات می دهد، در بیش از 40 کشور فعالیت دارد و تقریباً 19200 کارمند در سراسر جهان دارد. دفتر مرکزی این شرکت در Alphen aan den Rijn، هلند است.

Wolters Kluwer فناوری بالینی قابل اعتماد و راه‌حل‌های مبتنی بر شواهد را ارائه می‌کند که پزشکان، بیماران، محققان و دانشجویان را در تصمیم‌گیری مؤثر و نتایج در سراسر مراقبت‌های بهداشتی درگیر می‌کند. ما از اثربخشی بالینی، یادگیری و تحقیق، نظارت بالینی و انطباق، و همچنین راه حل های داده پشتیبانی می کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های ما، مراجعه کنید و ما را دنبال کنید لینکدین و توییتر @WKHealth.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید www.wolterskluwer.com، و ما را دنبال کنید توییتر، فیس بوک، لینکدین و یوتیوب.




منبع: https://www.plasticsurgery.org/news/press-releases/what-are-the-most-attractive-lips-more-attention-doesnt-mean-most-beautiful