دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اگرچه ممکن است این روش‌ها «قدیمی» به نظر برسند؛ اما دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات را در اطراف خود می‌بینید این است که برای بعضی از کسب‌و‌کارها خوب جواب می‌دهند و کارآمد عمل می‌کنند. دیجیتال مارکتینگ یکی از فعالیت‌های ارزشمندی است که بیشتر کسب‌وکارهای امروزی به آن نیاز دارند. اگر درک درستی از مراحل این نوع بازاریابی داشته باشید، روش‌های مختلف آن را بشناسید و به درستی به کار ببندید می‌توانید موفقیت بیشتری از آنِ خود کنید.

وبلاگ‌ها، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک‌ها، مطالعات موردی و غیره همگی نمونه‌هایی از انواع محتوای محبوب در وب هستند. چه در سطح جهان و چه در ایران، دوره های حضوری و غیرحضوری بسیاری با موضوع دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شوند. بسیاری از این برگزارکنندگان این دوره‌ها هم مدعی‌اند که بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را برگزار می‌کنند. اما حرف اصلی ما در متمم این است که یکی از عوامل مهم که اثربخشی یک دوره را مشخص می‌کنند، تطبیق نیازهای دانشجو با سطح و سرفصل‌های دوره است.

با توجه به این مفهوم، بازاریابی صنعتی یا دیجیتال مارکتینگ B2B به مجموعه فرآیندهای مارکتینگ بین دو بیزینس گفته می‌شود. در بازاریابی کلاسیک فرایندی ۳ مرحله ای و الزامی به نام STP به معنای «بخش‌بندی بازار، هدف گرفتن بخشی از آن و متمایز کردن جایگاه خود برای مخاطبان هدف گرفته شده» وجود دارد. بازاریابی مستقیم، ابزاری برای ارتباط مستقیم با مشتریست، عاملی که این ابزار را متمایز می‌کند، خصوصیت تعاملی آن است. پس بازاریابی مستقیم با ایمیل مارکتینگ و سیستم‌های ارتباط با مشتریان ارتباط دارد و به نوعی پیش نیاز آنهاست. از آنجایی که این ابزار به طور مستقیم شما را به مشتریان متصل می‌کند،واسطه‌ها را از میان تولید‌کننده/سرویس‌دهنده با مصرف‌کننده حذف کرده و سود هر ۲ طرف را بیشتر می‌کند.

  • سئو یا Search engineoptimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
  • در بازاریابی درون‌گرا تمرکز اصلی بر روی تولید محتوای باکیفیتی است که موردعلاقه مخاطب باشد.
  • آموزش دیدن نیز زمان می‌برد و تمام منابع یادگیری دیجیتال مارکتینگ معمولا به صورت رایگان در دسترس نیستند.
  • در پایان نیز به سوالات متداول و رایج شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد؛ اما پیش از هر چیزی باید به این سوال پاسخ بدهیم که بازاریابی دیجیتال به‌ چه ‌معناست.

تحقیقات حاکی از آن است که کاربران بعد از مدتی نسبت به بنرهای تبلیغاتی که در وب سایت ها و در جایگاه های مشخص قرار می گیرند، به اصطلاح کور می شوند و دیگر به این تبلیغات توجه نمی کنند. راهکاری که دیجیتال مارکتینگ برای جلوگیری از این دیده نشدن تبلیغات ارائه می کند، تبلیغات دقیقا مشابه سایر محتواهای بستر تبلیغاتی است. به راهکار جذب ترافیک به وب سایت از طریق پرداخت به ناشران مختلف مثل مجلات اینترنتی که تبلیغات شما را در وب سایت خود قرار می دهند، به ازای هر بار کلیک تبلیغ شرکت در سایت ناشر، پرداخت به ازای کلیک می گویند. این روش در واقع نوعی تبلیغات آنلاین محسوب میشود که افراد را به صفحات فرود سایت هدایت می کند.

۳. برای هر کانال دیجیتالی خود بودجه تعیین کنید

در این گونه تبلیغات تا زمانی که مخاطبی بر روی تبلیغ کلیک نکند و بازخورد نداشته باشد هزینه ای از تبلیغ کننده کسر نمی شود. و به عبارت دیگر در کسب و کار دیجیتال مارکتینگ مشتری همه چیز یک کسب و کار است و هر چقدر یک دیجیتال مارکتر تعداد مشتریان بیشتری جذب نماید در کار و حرفه ی خود موفق تر خواهد بود. وقتی کلمه آنلاین میاد خیلی ها فکر می کنند فقط وبسایت و سوشال مدیا و از این دسته آنلاین هستند و در واقع فقط کانال هایی که در بستر اینترنت هستند رو می شمارند در صورتی که این تعریف ناقص هست و دیجیتال مارکتینگ شامل موبایل ، تلفن ، رادیو و .. افزایش سرعت لود وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در بهبود رنک هستش که موتورهای جستجویی مثل گوگل حساسیت زیادی به اون دارن.

همه چیز درباره بازاریابی لحظه و اهمیت آن برای کسب‌و‌کارها

تبلیغات نیتیو یا همسان به نوعی از تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که با همانندسازی قالب و ظاهر کلی تبلیغ با رابط کاربری صفحات وبسایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین وبسایت شود، بدون آن‌که شکل تبلیغاتی آن تجربه کاربری آنان را خراب کند. مهم‌ترین رسالت تبلیغات native این است که با نمایش تبلیغ به صورت هماهنگ با ظاهر سایت، یکپارچگی کلی، هویت بصری سایت و تجربه کاربری را حفظ کند، به‌طوری که نرخ CTR تبلیغات افزایش یابد و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات برای صاحبان سایت صورت بگیرد. بازاریابی محتوایی بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. بهینه‌سازی موتور جستجو یا Search Engine Optimization که مختصرا SEO نیز نامیده می شود، فرآیندی است که در آن به دنبال بهبود جایگاه رتبه سایت خود در نتایج موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) هستیم. با این کار شما ترافیک ارگانیک بیشتری خواهید داشت و بازدیدکننده بیشتر همیشه نوید درآمد بیشتر را به همراه دارد. برای آشنایی بیشتر و مفصل‌تر با مباحث سئو می‌توانید بلوک آموزش سئو را در کالج تپسل دنبال کنید.

به عنوان مثال دیجیتال مارکتر مسئول سئو ترافیک ارگانیک (ترافیک حاصل از بازدیدکنندگان وبسایت که صفحه ای از وبسایت شرکت را از طریق جستجو در گوگل پیدا کرده اند) وبسایت شرکت را می سنجد. بسیاری از شرکت ها به جای اینکه بودجه تبلیغاتی خود را در جاهایی صرف کنند که ممکن است مخاطب اصلی آن را نبیند، ترجیح می دهند که از اینفلوئنسرهای صنعت خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که اینفلوئنسرمارکتینگ تنها استفاده از سلبریتی ها با فالوورهای میلیونی برای تبلیغ محصولات نیست، شما می توانید به روش های گوناگون، اینفلوئنسرهای صنعت خود را پیدا و به آنها در راستای ترفیع محصولاتتان پیشنهاد دهید. تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که با ساختاری شبیه به بستر تبلیغاتی در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر می شوند. به عنوان مثال یکی از انواع تبلیغات همسان پست های دارای اسپانسر اینستاگرام هستند که در فید کاربران ظاهر می شوند و تنها با واژه Sponsored که در بالای آن قرار گرفته است، قابل تشخیص می باشند. در پاسخ به سوال آخر باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ همان آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب نیست!

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ایمیل‌هایی که موضوع شخصی سازی شده‌ای دارند ۲۶ درصد بیشتر از سایر ایمیل‌ها باز می‌شوند. تا به اینجای کار سعی کردیم با ابزارها و روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا شویم. در این بخش قصد داریم کمی راجع به مزیت‌های این روش صحبت کنیم و ببینیم بعد از استفاده از دیجیتال مارکتینگ چه منافعی عایدمان خواهد شد. مزیت اصلی استفاده از Push Notification برای بازاریابی این است که برای دیده شدن اعلان‌ها توسط مخاطبین نیازی به ورود به سایت نیست. شما می‌توانید به صورت روزانه یا در فاصله‌های زمانی بیشتر یک اعلان مشخص را برای همه یا گروهی از مشتریانتان ارسال کنید. چرا که کسی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کند دقیقا همان کسی است که به دنبال محصول‌تان می‌گردد.

در صورتی که بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از هر دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت است؛ نه اینکه فقط به فعالیت‌های انجام شده در صفحات وب محدود شود. اپلیکیشن مارکتینگ، تلویزیون‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند و هر وسیله‌ای که این روز می‌توان آن را به اینترنت برای انجام کارهای مختلف وصل کرد، جزو کارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد. به‌هرتقدیر، روش‌های متنوعی برای بهینه‌سازی عناصر مختلف بازاریابی دیجیتال برای کاربران موبایل وجود دارد و لازم است که در هنگام پیاده‌سازی هر یک از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، به نحوه اجرای آن در دستگاه‌های همراه نیز توجه داشته باشید. از این طریق، یک تجربه دیجیتالی را برای مخاطب رقم می‌زنید که برای وی خوشایند خواهد بود و درنتیجه، به نتیجه موردنظر خود دست پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازند تا از طریق بازاریابی تاثیرگذار به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.