چراغ سبز چین برای استفاده از خودروهای بدون راننده

تولیدکنندگان اصلی خودروهای بدون راننده در چین شرکت‌هایی مانند آپولو بایدو، پونی، ای آی، ژی پنگ، علی بابا اوتو ایکس، نیو و BYD هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84849798/%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87

سازندگان خودروهای بدون راننده در سطح جهان در حالی تولیدات خود را تبلیغ می‌کنند که با پیش‌نیازهای ایمنی دست و پنجه نرم می‌کنند. بیشتر تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده مهم در آمریکا مانند فورد، جنرال موتورز و تسلا یا از سیستم گوگل مپ یا دیگر سیستم‌های ناوبری تولید خودشان در این خودروها استفاده می‌کنند.

مشاوره عمومی و اجرای آزمایشی این دستورالعمل که از روز دوشنبه هشتم اوت آغاز شده تا روز هفتم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

این ناظران می‌گویند حتی این شرایط می‌تواند بعد از امضای قانون چیپ‌ها و علم توسط جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روز سه‌شنبه بدتر شود زیرا براساس آن تولید چیپ‌های الکترونیکی در داخل سرزمین اصلی چین را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آسیا تایمز، وزارت حمل و نقل چین دستورالعملی را منتشر کرده که براساس آن امکان استفاده از خودروهای بدون راننده تحت شرایط مشخصی وجود خواهد داشت.

بدنبال انتشار این خبر، قیمت قطعات خودرو به ویژه قطعات مرتبط با سیستم‌های خودران خودرو افزایش یافتند. این در حالی است که برخی از ناظران می‌گویند خودروسازان در حال حاضر با چالش کمبود قطعات الکترونیک (میکروچیپ‌ها) مواجه هستند. هر خودروی بدون راننده نیاز به داشتن ۳۰۰ میکرو کنترلر (MCU) دارد که بیشتر آنها در تایوان تولید می‌شوند.